Obecna sytuacja gospodarcza niesie skutki odczuwalne już nie tylko wśród osób, które od lat miały trudności finansowe. Dotyka również tych, którzy do tej pory radzili sobie dobrze. W tym materiale skupimy się na rozwiązaniach.
Co możemy zrobić, gdy również i w naszym domu mamy do czynienia z sytuacją, że mimo regularnych wpływów na konto z tytułu pracy zarobkowej i tak zastanawiamy się jak opłacić wszystkie zobowiązania? Jak reagować na wszechobecne podwyżki?
POMYŚL O DODATKOWYM ŹRÓDLE DOCHODU LUB ZMIANIE PRACY
Dodatkowym źródłem może być praca, którą świetnie potrafisz wykonywać, ale będziesz ją proponować również komuś innemu, niż Twojemu obecnemu pracodawcy. Możesz przyjmować takie dodatkowe zlecenia np. wyłącznie na kilka wieczorów w miesiącu lub w soboty. Dzięki temu do domowego budżetu “wpadnie” dodatkowe kilkaset złotych.
Szczegółowo o tym jak pozyskać dodatkowe źródło dochodu piszemy w naszym poradniku, o którym przeczytasz na dole artykułu.
Opcją numer dwa jest jednoczesne poszukiwanie pracy lepiej płatnej. Pamiętaj, że każdy kryzys gospodarczy wpływa negatywnie na pewne branże, ale jednocześnie uskrzydla inne. W trakcie pandemii ucierpiała gastronomia, ale wystrzeliły w górę usługi internetowe.
Zastanów się więc, czy Twoje umiejętności i doświadczenie nie przydałoby się w innym miejscu pracy. Na rozmowy rekrutacyjne możesz przecież chodzić “po pracy” u obecnego pracodawcy.
PRZEANALIZUJ CO JEST NAPRAWDĘ POTRZEBNE, A CO MOŻE POCZEKAĆ
Przechodzimy powoli do tego, co możesz zrobić z zasobami finansowymi, które co miesiąc posiadasz - po to, aby zarobione pieniądze nie uciekały “przez palce”.
Jednym ze sposobów na to jest przyjrzenie się co z obecnych, comiesięcznych płatności generuje niepotrzebne koszty. Takie, które można sobie podarować na jakiś czas.
Pewnym rozwiązaniem jest również odłożenie planowanego wyjazdu lub remontu na pół roku później - nawet, jeśli masz już uzbierane jakieś środki.
ZACZNIJ BUDŻETOWAĆ
Zarządzanie budżetem domowym to podstawowa umiejętność, jaka jest nam potrzebna do prowadzenia stabilnego pod względem finansowym życia. Niestety, nie nauczono jej nas w szkole, dlatego też każdy z nas tę umiejętność musi nabywać samodzielnie.
Budżetowanie polega na regularnym planowaniu i kontrolowaniu w sposób pisemny tego, ile pieniędzy wpłynie do budżetu domowego w danym miesiącu oraz zagospodarowaniu ich na pokrycie wydatków.
Taką rozpiskę można prowadzić np. w założonym przez siebie zeszycie (najlepiej w zeszycie w kratkę) lub korzystając z gotowych wzorów w programie Excel, które można pobrać z Internetu.
O tym w jaki sposób krok po kroku również piszemy w naszym najnowszym poradniku.
Powyższy wpis to pewien wstęp do szerszego opracowania pt. “Jak poradzić sobie w trudnej sytuacji finansowej?”, który dla Ciebie przygotowaliśmy.
Przeczytaj o tym jak go otrzymać TUTAJ>>
Siedziba
ul. Kwiatowa 2
83-110 Tczew
Korespondencja / magazyn
Rukosin 4
83-113 Turze
Informacje
KRS 0000164712
NIP: 5932379609
REGON: 192924175
Nr konta: Santander 05 1090 2620 0000 0001 4207 6178
Centrala
tel. (58) 588 70 06
biuro.tczew@bankizywnosci.pl
(Pon. - Pt. 7:00 - 15:00)
Koordynacja POPŻ
Maria Jankowska
tel. (58) 588 70 06
maria.jankowska@bankizywnosci.pl
Dystrybucja POPŻ
Justyna Nibus
tel. (58) 588 70 06
justyna.nibus@bankizywnosci.pl
Skontaktuj się z nami
Kontakt do Banku Żywności w Tczewie
Żywność przekazują
Partnerzy wspierający
Partnerzy strategiczni
Bank Żywności w Tczewie z siedzibą w Rukosinie 4 (83-113 Turze), NIP: 5932379609, REGON: 366714641, adres e-mail: biuro.tczew@bankizywnosci.pl, tel. kontaktowy: (58) 588 70 06
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.
Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)
Realizacja: Consulting Adam Plutowski